Meta opis – co to jest?

Meta opis - co to jest?

Wyszukiwarki internetowe nie domyślą się, co przedstawia grafika umieszczona na Twojej stronie. Dlatego cały algorytm zaplanowano w tak sposób, aby opierał się na publikowanej treści i dostarczał Klientom jak najbardziej trafnym i rzetelnych wyników wyszukiwania. Jednym z elementów dedykowanych właśnie wyszukiwarkom jest meta opis. Jak z niego korzystać?

Meta opis - czym jest?

Meta opis to meta description – jest to tag wykorzystywany w języku programowania HTML. Jego przeciętna długość to 150 zzs, jednak często widełki te mają szerszy zakres od 140 do 160 zzs. Dlaczego ma on tak istotne znaczenie? 

 

Ten krótki tekst powinien zawierać całą kwintesencję określającą zawartość strony, artykułu, z jaką po kliknięciu spotyka się użytkownik. Musi ona zachęcać do kliknięcia i przejścia na stronę www w celu dalszego zapoznania się z jej rozbudowaną zawartością. Wpisując w wyszukiwarkę interesujące Cię hasło otrzymasz listę wyników, w której każdy zawiera link prowadzący na stronę, tytuł i właśnie wspomniany meta opis.




“Dobrze przygotowany meta opis zachęca użytkownika do kliknięcia i zapoznania się z treścią Twojej witryny. Kliknięcie właśnie w Twój link pośród wszystkich wyników wyszukiwania to pierwszy krok do sukcesu!”

Meta opis, a CTR

Meta opisy mają na celu wygenerować jak największy ruch na Twojej stronie. Jeśli intrygują i zachęcają do kliknięcia, użytkownik wybierze właśnie Twoją stronę, by zapoznać się z jej zawartością. Pamiętaj jednak o tym, aby w takich opisach umieszczać kluczowe frazy, czyli najczęściej wpisywane przez internautów słowa, dzięki którym znajdują pożądane informacje.

Google w szczególności zwraca uwagę na to, jak wiele osób odwiedza Twoją stronę, czy są to osoby z ruchu organicznego i jak długo pozostają na Twojej witrynie. Długi czas wskazuje na to, że Twoja strona jest wartościowa, dlatego może powodować uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. O tym, jak wysoki jest ten poziom, świadczy wskaźnik CTR, który oblicza się z liczby kliknięć w reklamę podzielonej przez liczbę wyświetleń.

Pamiętaj o tym, by opisy meta ustawić dla każdej podstrony i kategorii. Jeśli jednak w Twoich zasobach znajduje się bardzo dużo podstron, w pierwszej kolejności skup się na najważniejszych podstronach.




5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Henryka Rodakowskiego 13, 41-219 Sosnowiec

[email protected]

+48 571-902-864

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje