Wizytówka Google – jak przygotowywać wpisy?

Wizytówka Google - jak przygotowywać wpisy?

Czy trzeba prowadzić stronę internetową do tego, aby informować swoich Klientów o aktualnościach, nowościach, nadchodzących wydarzeniach, czy obecnej ofercie? Zdecydowanie nie! Oczywiście witryna www jest bardzo pomocna w promocji i kreowaniu pozytywnego wizerunku marki. Warto jednak dotrzeć do Klientów również innymi kanałami. Wizytówka Google i kreowane w niej wpisy mogą być w tym bardzo pomocne.

Wpisy w wizytówce Google - jaki jest ich cel?

Wpisy w wizytówce Google mają bardzo duże zastosowanie – służą przede wszystkim do informowania i promowania usług / produktów oferowanych przez daną firmę. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, iż wpisy wyświetlają się kolejno w wyszukiwarce Google oraz w Google Maps. Tworząc taki wpis można wybrać jego przeznaczenie. Należą do nich:

  1. 1. Promowanie wybranego wydarzenia
  2. 2. Informowanie o aktualnościach w firmie
  3. 3. Zaprezentowane produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo

“Wpisy w wizytówce będą widoczne w wyszukiwarce Google i Google Maps. Są darmowe, dlatego warto korzystać z ich promocyjnej/ marketingowej/ informacyjnej funkcji.”




Rodzaje wpisów w wizytówce Google

Decydując się na prowadzenie wizytówki w Google zauważysz, że oferowanych jest pięć rodzajów/ typów, dostosowanych do konkretnego celu przekazywanej przez Ciebie informacji.

  1. 1. Covid- 19 poinformuj – w Twojej firmie pojawiły się zmiany w organizacji pracy, zmiany godzin pracy, jak i inne kwestie, które wpływają na świadczenie przez Ciebie usług, a mają związek z Covid-19? Jeśli tak, właśnie tutaj możesz poinformować o tych zmianach swoich Klientów.
  2.  
  3. 2. Dodaj ofertę – właśnie zaplanowałeś nową promocję? Jeśli tak, z pomocą tej zakładki stworzysz odpowiedni wpis, a pod nim pojawi się przycisk CTA “Wyświetl ofertę”. Gdzie pojawi się taka oferta? Będzie ona widoczna w górnej części Twojej wizytówki oraz w Aktualnościach.
  4.  
  5. 3. Dodaj wpis – ten rodzaj wpisu pozwoli Ci umieścić ogólne informacje, które tyczą się Twojej działalności. Wpis może być nieco dłuższy, bardziej szczegółowy, a wzbogacenie go o film lub grafikę dodatkowo zwiększy atrakcyjność wpisu.
  6.  
  7. 4. Dodaj wydarzenie – organizujesz event związany z Twoją firmą? Skorzystaj z tego rodzaju wpisu, aby umieścić tytuł planowanego wydarzenia oraz czas jego trwania. Jakie kwestie najczęściej porusza się w tego rodzaju wpisie? Są to: eventy organizowane przez firmę, informacje o dniu otwartym, kwestie związane ze spotkaniami firmowymi/ integracyjnymi, organizowany webinar, szkolenia
  8.  
  9. 5. Dodaj produkt – w Twojej ofercie pojawiły się nowe produkty? Pochwal się nimi w swojej wizytówce!
  10.  
Wpisy w wizytówce Google - jaki jest ich cel?

Aby Twój wpis pomógł odnieść Ci sukces i zwiększył rozpoznawalność Twojej firmy, zadbaj o rzetelność przekazywanych informacji oraz skup się na doborze odpowiedniego typu wpisu z wyżej wymienionych.

Przygotuj również odpowiednią grafikę lub wideo – niech przykuwa uwagę, intryguje, bawi. Wzbudzanie emocji pomoże Ci zbudować emocjonalną więź z Twoim potencjalnym Klientem i wejść z nim w interakcję.

Planujesz promocję i przygotowanie oferty atrakcyjnej pod względem cenowym? Nie omieszkaj umieścić tej informacji we wpisie! Zadbaj o to, by komunikat zawierał przedmiot promocji, wysokość rabatu, czas obowiązywania oferty oraz zachętę do działania, czyli słynny CTA.

 

 

 

Wpisy w Twojej wizytówce mają ograniczony czas wyświetlania. Wpis zwykły będzie widoczny przez 7 dni. Jak przedłużyć czas wyświetlania się wpisu? Opublikuj wpis w formie oferty lub wydarzenia i ustaw czas jego trwania. Wpis nie zniknie po siedmiu dniach, lecz po czasie ustawionym przez Ciebie manualnie w ofercie lub wydarzeniu. 

 

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje