Słowa i frazy kluczowe – poznajmy lepiej ich znaczenie!

Słowa i frazy kluczowe - poznajmy lepiej ich znaczenie!

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona internetowa widniała na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, musisz pomyśleć o kwestii słów i fraz kluczowych. Są one jednym z elementów SEO, który należy uwzględnić przy pozycjonowaniu.

Podział słów kluczowych

Jednym z podstawowych sposobów podziału słów kluczowych jest uwzględnienie ich szczegółowości.

  •  
  • 1. Frazy ogólne: 

– są najczęściej wpisywane do wyszukiwarki

– mają charakter informacyjny

– takie frazy wyszukują osoby, które jeszcze dokładnie nie wiedzą, czego chcą i potrzebują dodatkowych informacji

– frazy te są bardzo drogie, ale niekoniecznie mają wpływ na konwersję i sprzedaż

  •  
  • 2. Frazy long tail:
  • – tak zwane frazy długiego ogona
  • – są bardziej szczegółowe i konkretne
  • – nie są tak popularne, jak frazy ogólne
  • – mimo iż dzięki nim ruch organiczny jest mniejszy, to jednak pozwalają uzyskać większą konwersję
  • wskazują już na konkretną, sprecyzowaną potrzebę użytkownika Internetu
  •  
  • 3. Frazy lokalne:
  • – typowe dla biznesów, które reklamują się lokalnie
  • – wpisywane w celu znalezienia sklepu itd., który znajduje się w okolicy i świadczy usługi stacjonarnie
  •  
  • 4. Długie frazy dla celów porównawczych:
  • – to rodzaj fraz, które przypominają long tail, ale nie wskazują jednoznacznie, czego Klient oczekuje
  • – użytkownik może wpisać taką frazę i oczekiwać, że dostanie od wyszukiwarki kilka propozycji, które porówna między sobą pod istotnymi dla niego względami
  • – taka fraza może zarówno mieć charakter informacyjny, jak i wpływać na konwersję
  1.  
  2. 5. Słowa kluczowe brandowe:
  • – we frazie umieszczona jest nazwa firmy, marki
  • – mają wpływ na zwiększenie ruchu organicznego
  1.  
  2. 6. Słowa kluczowe generyczne:
  • – frazy bardzo konkurencyjne, cieszące się dużą popularnością, najdroższe, stawki za nie są nieustannie podbijane
  • – nie posiadają nazwy marki, firmy, brandu
  • – najczęściej wpisywane przez użytkowników

“Frazy i słowa kluczowe muszą spełniać oczekiwania zarówno użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek.”

Jak dobierać słowa kluczowe?

Aby zwiększyć ruch organiczny na stronie, bardzo ważny jest dobór słów kluczowych, które mają znaleźć się w witrynie, jej contencie, produktach, usługach, opisach kategorii. Dzięki nim można lepiej poznać potrzeby użytkowników oraz to, czego oczekują. Co jest ważne podczas doboru fraz?

 

  • – muszą one pasować do contentu strony i jej zawartości
  •  
  • – ich odpowiednie dopasowanie może wpłynąć na konwersję, a konwersja zachęci robota wyszukiwarki do poprawy pozycji strony na liście wyszukiwań
  •  
  • – powinny naturalnie pasować do contentu strony, nie mogą być umieszczane sztucznie, na siłę
  •  
  • – muszą odpowiadać ofercie, w przeciwnym razie użytkownik nie znajdzie, czego potrzebuje i opuści stronę
  •  
  • – frazy muszą być związane z contentem i umiarkowanie stosowane w treści
  •  
  • – przesada z liczbą fraz może zostać potraktowana przez Google jako próba wybicia się na nazbyt dużym nasyceniu treści frazami
  •  
  • – wraz z rozwojem strony, zmianą trendów i wpisywanych do wyszukiwarki słów kluczowych, konieczne jest poszukiwanie nowych fraz, by zwiększać swoje szanse na pojawienie się na pierwszych stronach list wyszukiwania
Jak zatem najlepiej wyszukać odpowiednie frazy?
  1. 1. Przemyśl sam, które frazy najlepiej pasują do Twojego contentu i jak Ty byś szukał swojej strony w Internecie
  2.  
  3. 2. Stosuj zarówno krótkie, jak i długie frazy
  4.  
  5. 3. Przejrzyj informacje znajdujące się w Google Search Console – dowiesz się, jakie frazy działają, a które są dla Ciebie bezużyteczne. Znajdziesz także informacje o tym, które podstrony są najczęściej wyświetlane.
  6.  
  7. 4. Zastosuj narzędzia, takie jak Google Trends, czy Answer The Public. Możesz także rozpocząć wpisywanie frazy w wyszukiwarce, a lista propozycji wyświetli się tuż pod paskiem wpisywanie. Przykłady będą także widoczne na liście wyszukiwania pomiędzy poszczególnymi wynikami.
Gdzie powinny znajdować się słowa kluczowe?
  • – w opisach kategorii, opisach produktów
  • – w meta tytule i meta opisie
  • – w nagłówkach tekstów
  • – w adresach URL
  • – bezpośrednio w treści, zarówno w formie odmienionej, jak i nieodmienionej, by zachować naturalność ich zastosowania
  • – w alternatywnym opisie obrazka, czyli atrybucie ALT, gdyż roboty nie są w stanie bez tego opisu określić, co znajduje się na zdjęciu

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje