Zakupy online – na jakich urządzeniach dokonują ich Użytkownicy?

Zakupy online - na jakich urządzeniach dokonują ich Użytkownicy?

Zakupy online to jedna z najprzyjemniejszych czynności, gdyż leżąc sobie przed telewizorem, bez wychodzenia z domu można zaopatrzyć się we wszystko, czego dusza zabraknie. Ogólnie istnieje przekonanie, że zakupów przez internet dokonuje się głównie na urządzeniach mobilnych, jak smartfon. Okazuje się jednak, że tylko w pierwszej fazie procesu składania zamówienia. Jak wygląda zatem finalizacja zakupów?

Komfort przeglądania, a komfort zakupu

Urządzenia mobilne cieszą się ogromną popularnością, a strony internetowe i wszelkiego typu serwisy robią, co mogą, aby przeglądanie ich zawartości było jak najbardziej przyjazne dla Użytkownika na niewielkim ekranie. Okazuje się jednak, że samo przeglądanie na telefonie może być bezproblemowe, jednak już przy finalizowaniu zakupu pojawiają się pewne trudności, które zmuszają Użytkownika do “przerzucenia się” na inne urządzenie. Powodem takiej sytuacji może być przyjazny interfejs na większym ekranie, który Internaucie daje pewne poczucie bezpieczeństwa, że w trakcie płatności i zamawiania nie popełni niepożądanych błędów. Innym powodem jest również nieprzyjazny interfejs strony płatności, koszyka, zamówienia. Część Użytkowników skorzysta z większego ekranu, część jednak porzuci koszyk i nie dokona zakupów w Twoim sklepie.



“Upewnij się, że ścieżka Użytkownika – od wyboru produktu po finalizację zakupu będzie miała przyjazny interfejs na urządzeniach mobilnych.”

 

Jak dostosować interfejs do Użytkownika?

To zadanie, z którym mierzy się wielu właścicieli sklepów internetowych. Strona powinna przede wszystkim:

    1. 1. Być responsywna, czyli stworzona w technologii RWD.
    2. 2. Posiadać możliwość śledzenia ścieżki Klienta, aby upewnić się, w którym momencie opuścił sklep. To ułatwi zlokalizowanie problemu.
    3. 3. Do przeanalizowania ruchu na stronie można wykorzystać Google Analytics.
    4. 4. W razie potrzeby, należy wykonać audyt UX.

Zakupów przez Internet dokonuje coraz większe grono Użytkowników Internetu. Ich wartość również znacznie przekracza kwoty wydawane w sklepach stacjonarnych. Z tego względu warto zatroszczyć się o to, aby Klient mógł sprawnie, w prosty i bezpieczny sposób zamówić wybrany produkt – na jednym urządzeniu.




5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje