Rozliczenia za reklamy – najpopularniejsze modele

Rozliczenia za reklamy - najpopularniejsze modele

Modeli rozliczeń reklamy jest bardzo wiele. Niestety najczęściej oznaczane są one skrótami, które dla przeciętnego użytkownika Internetu mogą być niezrozumiałe. Poniżej prezentujemy najbardziej popularne modele. Od teraz poruszanie się w tematyce reklam internetowych nie będzie dla Ciebie żadnym problemem!

Modele rozliczeń reklamy

Każdy model rozliczeniowy za reklamy różni się sposobem rozliczeń finansowych i wyceny. Co oznaczają poszczególne modele i czego spodziewać się po danej ofercie?

Cost per click – CPC

To model, który cieszy się największą popularnością i jest korzystny dla obu stron. Stosowany jest on w mediach społecznościowych, ale i w Google Ads. To koszt za kliknięcie w wyświetlaną reklamę. Nie wystarczy, że reklama pojawi się na ekranie potencjalnego Klienta. Aby za reklamę naliczyć należność, Internauta musi w nią kliknąć.

Cost per view – CPV

Ten model najczęściej stosowany jest w serwisach, w których wyświetla się różnego typu treści video, filmy. Koszt ponosi się za obejrzenie reklamy przez użytkownika. Samo wyświetlenie reklamy nie jest zatem obciążone kosztami, jedynie wejście we wspomnianą interakcję, czyli obejrzenie reklamy. W tym modelu możesz również ustalić górną granicę Twoich wydatków.

Cost per action – CPA

Koszt za akcję, czyli działanie, które ustalasz  wspólnie z serwisem świadczącym usługi reklamowe. Jakie działania stanowią konwersję i wiążą się z naliczeniem za nich kosztu? Przykładowo jest to wrzucenie produktu do koszyka, zakupienie produktu, zapisanie się do newslettera, pobranie udostępnionego pliku.

Cost per like – CPL

Tajemniczy skrót odnosi się do kosztów poniesionych za polubienia – mowa tutaj zazwyczaj o polubieniach fanpage. Jeśli jednak jest to reklama pojedynczego posta, wtedy oczywiście płaci się za “lajki” przy danym wpisie.

Cost per sale – CPS

To jeden z droższych modeli rozliczeniowych, który jednak ze względu na znacznie rzadsze możliwości naliczania opłaty musi generować zarobek dla serwisów oferujących usługi reklamowe. Ten model stosowany jest zazwyczaj przez duże sklepy internetowe, choć często korzystają z niego również firmy w modelach MLM i przy współpracy afiliacyjnej.

Cost per mille – CPM

Nie każdej firmie zależy bezpośrednio na klikach. Zdarza się, że celem reklamowym danej marki jest zwiększanie jej świadomości wśród potencjalnych Klientów. W takiej sytuacji idealnie sprawdza się model CPM, czyli koszt za wyświetlenie. Koszty w takim typie reklamy są niższe, niż w przypadku innych schematów.

 

“Każdy model rozliczeniowy ma swoje plusy i minusy. Im lepiej dobierzesz model do profilu swojej działalności i stawianych celów, tym lepszy rezultat uzyskasz.”

 

Który model jest najlepszy dla Ciebie i Twojej firmy?

Każdy z powyżej wymienionych modeli pomaga firmom osiągnąć ich cele i promować się szerokiemu gronu odbiorców. Należy jednak pamiętać o tym, by model trafnie dobrać do celu, jaki chce się osiągnąć. Jeśli zależy Ci na tym, aby Klient zapoznał się z interesującą ofertą na Twojej stronie, CPC będzie dobrym modelem rozliczeniowym. Jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki i pokazać się szerokiemu gronu odbiorców, zdecyduj się na CPM. W przypadku oczekiwań związanych z konkretnym działaniem, najlepszym modelem okaże się dla Ciebie CPA.

 

Reklama ma bardzo duże znaczenie w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, propagowaniu wiedzy na jej temat, zapisywanie się w pamięci potencjalnych Klientów i tworzenie renomy, ale i konkurowanie o pozycję lidera. Warto szerzej zapoznać się z tematyką poszczególnych rodzajów reklam i warunkami, jakie oferują serwisy zajmujące się reklamą.

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Henryka Rodakowskiego 13, 41-219 Sosnowiec

[email protected]

+48 571-902-864

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje