Pinterest – jak się promować?

Pinterest - jak się promować?

Pinterest to serwis, który umożliwia tworzenie tablic, przypinanie do nich najważniejszych, najbardziej istotnych i przykuwających uwagę treści, ich przeglądanie, jak i dalsze angażowanie użytkownika. Serwis ten skupia się przede wszystkim na wizualnej treści i przekazie, co zdecydowanie bardziej przemawia do potencjalnego Klienta, niż gruba ściana tekstu. Jak można wykorzystać Pinterest jako narzędzie marketingowe i promocyjne?

Dlaczego Pinterest jest lepszy, niż płatne reklamy?

Jedną z największych zalet Pinteresta jest możliwość darmowego dodawania grafik, zdjęć, które kolejno pojawiają się na głównej tablicy, jak i na Twoim koncie. Te z kolei przyciągają uwagę, mogą prowadzić bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego lub witryny. Co więcej, najpopularniejsze treści wyświetlają się w wynikach wyszukiwania przez wiele tygodni, a nawet miesięcy. W Polsce około dwa miliony użytkowników korzysta z Pinterest. Jeśli zatem jesteś w stanie w sposób graficzny interesująco i wyróżniająco przedstawić swoją ofertę, masz szansę przebić się na rynku i trafić do grona najbardziej rozchwytywanych użytkowników Pinterest. Aby zwiększyć popularność i widoczność Twojej oferty, do każdego Pina dodaj klarowny, zwięzły opis, link kierujący do produktu lub strony www, hashtagi i grafikę.

“Zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami, dlatego warto wykorzystać Pinterest w promocji i marketingu swojej firmy.”

 

Jak wykorzystać potencjał tablicy na Pinterest?

Po założeniu konta na Pinterest otrzymujesz możliwość założenia niezliczonej ilości tablic, które możesz posortować tematycznie. 

  1. 1. Zadbaj o to, by poruszanie się po poszczególnych tablicach miało sens, było logicznie i intuicyjne.
  2.  
  3. 2. Każdą tablicę opatrz opisem, który jasno i zwięźle wyjaśni, czego tyczy się znajdująca się na niej treść.
  4.  
  5. 3. Jeśli kierujesz do produktów i usług, które chcesz sprzedawać, do każdego Pina dodaj link URL kierujący bezpośrednio do danego produktu lub usługi. Pamiętaj o tym, by Twoja strona www była responsywna, gdyż zdecydowana większość użytkowników korzysta z Pinterest na urządzeniach mobilnych.
  6.  
  7. 4. Dbaj o aktualizację asortymentu. Jeśli w Twojej ofercie jakichś przedmiot lub usługa już nie istnieje, usuń go z tablicy.
  8.  
  9. 5. Aby zauważyła Cię większa liczba osób, na swoich tablicach umieszczaj prowadzące do nich pinezki, twórz polecenia, staraj się regularnie komentować publikowane przez nich treści. W ten sposób zwiększysz swój zasięg organiczny i staniesz się rozpoznawalnym użytkownikiem w tym serwisie.
  10.  
  11. 6. Zadbaj o weryfikację swojego profilu na Pinterest, by wyświetlał się jako profil firmowy. W ten sposób zwiększysz swoją wiarygodność jako biznes.

Systematyczność w dodawaniu nowych grafik, kierujących do nich linków i usuwanie nieaktywnych treści ma ogromne znaczenie w regularnej i skutecznej promocji na Pinterest. Za każdym razem, gdy wprowadzasz zmiany na stronie www, postaraj się aktualizować również treści publikowane na Pinterest. Jeśli jednak uważasz, że nie masz czasu na prowadzenie konta na Pinterest, zleć to specjalistom, czyli znawcom tematu w NetworkMafia!




5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje