Kiedy publikować treści na Facebooku?

Kiedy publikować treści na Facebooku?

Facebook jest bardzo przydatnym narzędziem, które ułatwia promocję swojej marki, firmy, produktu, usługi, osoby. Prawie trzy miliardy osób korzysta z tego portalu społecznościowego, co może stanowić świetny target dla Twojego biznesu. Aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników już po publikacji posta, warto zaplanować jego wypuszczenie w czasie najlepszym dla Twojej grupy docelowej.

Persona - istota grupy docelowej na Facebooku

Jeśli zależy Ci na tym, aby jak najskuteczniej dopasować czas publikacji postów do aktywności Twojej grupy docelowej na Facebooku, zastanów się nad kilkoma istotnymi kwestiami.

  1. 1. Kim jest Twoja grupa docelowa, czyli persona?
  2. 2. Jakie są potrzeby targetu?
  3. 3. W jakim jest wieku?
  4. 4. Gdzie pracuje?
  5. 5. Co robi poza pracą?
  6. 6. Jakie mogą być jej zainteresowania?
  7. 7. Kiedy opcjonalnie spędza czas przy telefonie lub komputerze i przegląda Social Media?
  8. 8. Ile czasu może poświęcić jednorazowo na zapoznanie się z Twoją publikacją?

“Postaw się w sytuacji osób, które mają być Twoimi Klientami.”

Case study

Aby ułatwić Ci zrozumienie konstruowania persony, czyli wzorca Twojej grupy docelowej, przeprowadzimy krótkie case study. Odpowiemy na pytania powyżej, byś mógł w podobny sposób dobrać swój własny target i publikować posty o najlepszej porze.

  1. 1. Persona – młoda mama; 
  2.  
  3. 2. Potrzebą jest korzystanie z takich akcesoriów, które ułatwią opiekę nad dzieckiem, będą absorbować jego czas, jednocześnie pozwolą na lepszą organizację czasu i dodatkowe minuty dla młodej mamy, zaoszczędzenie czasu i energii.
  4.  
  5. 3. Zakładamy, że najczęściej kobiety statystycznie zostają mamami w wieku 20-30 lat.
  6.  
  7. 4. Często jest na urlopie macierzyńskim, zajmując się dzieckiem w pierwszych miesiącach jego życia. Pracą w tej sytuacji jest opieka nad dzieckiem i domem, ewentualnie obowiązku służbowe, które może pełnić zdalnie.
  8.  
  9. 5. Oprócz opieki nad dzieckiem i domem w wolnej chwili zazwyczaj śpi, odpoczywa oglądając telewizję lub surfując po Internecie, publikuje zdjęcia dzieląc się swoją codziennością i małym szczęściem. Ze względu na wiek dziecka raczej dłuższe wyjazdy, wycieczki i podróże w tym czasie odpadają.
  10.  
  11. 6. Poszukuje rzeczy dla dziecka, ubranek, pierwszej wyprawki, bezpiecznych zabawek, atestowanych akcesoriów.
  12.  
  13. 7. Noworodki przede wszystkim śpią. Biorąc pod uwagę pory karmienia, poranne sprzątanie domu, czy gotowanie, najlepszy czas na chwilę odpoczynku i przeglądanie Social Media to godziny okołopołudniowe (ok. 11-13), popołudniowa drzemka dziecka (ok. 15-17), pora nocna po położeniu dziecka do snu, po wykonaniu rutynowych obowiązków i prysznicu (ok. 22-24).
  14.  
  15. 8. Biorąc pod uwagę ruchomość tych godzin można oszacować, że średnio 15 – 60 minut o każdej wskazanej porze młoda mama może poświęcić na chwile relaksu i wybraną przez siebie formę odpoczynku. Może to być kwadrans w czasie gotowania, gdy danie jest wstawione do piekarnika, czy po południu, gdy mąż wraca z pracy i oglądają razem tv. Najczęściej będzie to jednak pora nocna, kiedy przychodzi czas na odpoczynek i przeglądanie Social Media w łóżku przed snem jest najczęściej preferowane.

Warto przeprowadzić analizę własnej grupy docelowej i stworzyć personę, która będzie wzorcem do określenia najlepszego czasu publikacji treści. Oczywiście są to tylko statystyki, nie można liczyć na to, iż wszystkie osoby z danej grupy będą idealnie wpisywać się w określony wzorzec. Najważniejsze, by jednak trafić do jak największej liczby osób powielających zachowania targetu.

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biogram

Henryka Rodakowskiego 13, 41-219 Sosnowiec

[email protected]

+48 571-902-864

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje