Kiedy publikować treści na Facebooku?
Kiedy publikować treści na Facebooku?
Facebook jest bardzo przydatnym narzędziem, które ułatwia promocję swojej marki, firmy, produktu, usługi, osoby. Prawie trzy miliardy osób korzysta z tego portalu społecznościowego, co może stanowić świetny target dla Twojego biznesu. Aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników już po publikacji posta, warto zaplanować jego wypuszczenie w czasie najlepszym dla Twojej grupy docelowej.
Persona - istota grupy docelowej na Facebooku
Jeśli zależy Ci na tym, aby jak najskuteczniej dopasować czas publikacji postów do aktywności Twojej grupy docelowej na Facebooku, zastanów się nad kilkoma istotnymi kwestiami.
- 1. Kim jest Twoja grupa docelowa, czyli persona?
- 2. Jakie są potrzeby targetu?
- 3. W jakim jest wieku?
- 4. Gdzie pracuje?
- 5. Co robi poza pracą?
- 6. Jakie mogą być jej zainteresowania?
- 7. Kiedy opcjonalnie spędza czas przy telefonie lub komputerze i przegląda Social Media?
- 8. Ile czasu może poświęcić jednorazowo na zapoznanie się z Twoją publikacją?
“Postaw się w sytuacji osób, które mają być Twoimi Klientami.”
Case study
Aby ułatwić Ci zrozumienie konstruowania persony, czyli wzorca Twojej grupy docelowej, przeprowadzimy krótkie case study. Odpowiemy na pytania powyżej, byś mógł w podobny sposób dobrać swój własny target i publikować posty o najlepszej porze.
- 1. Persona – młoda mama;
- 2. Potrzebą jest korzystanie z takich akcesoriów, które ułatwią opiekę nad dzieckiem, będą absorbować jego czas, jednocześnie pozwolą na lepszą organizację czasu i dodatkowe minuty dla młodej mamy, zaoszczędzenie czasu i energii.
- 3. Zakładamy, że najczęściej kobiety statystycznie zostają mamami w wieku 20-30 lat.
- 4. Często jest na urlopie macierzyńskim, zajmując się dzieckiem w pierwszych miesiącach jego życia. Pracą w tej sytuacji jest opieka nad dzieckiem i domem, ewentualnie obowiązku służbowe, które może pełnić zdalnie.
- 5. Oprócz opieki nad dzieckiem i domem w wolnej chwili zazwyczaj śpi, odpoczywa oglądając telewizję lub surfując po Internecie, publikuje zdjęcia dzieląc się swoją codziennością i małym szczęściem. Ze względu na wiek dziecka raczej dłuższe wyjazdy, wycieczki i podróże w tym czasie odpadają.
- 6. Poszukuje rzeczy dla dziecka, ubranek, pierwszej wyprawki, bezpiecznych zabawek, atestowanych akcesoriów.
- 7. Noworodki przede wszystkim śpią. Biorąc pod uwagę pory karmienia, poranne sprzątanie domu, czy gotowanie, najlepszy czas na chwilę odpoczynku i przeglądanie Social Media to godziny okołopołudniowe (ok. 11-13), popołudniowa drzemka dziecka (ok. 15-17), pora nocna po położeniu dziecka do snu, po wykonaniu rutynowych obowiązków i prysznicu (ok. 22-24).
- 8. Biorąc pod uwagę ruchomość tych godzin można oszacować, że średnio 15 – 60 minut o każdej wskazanej porze młoda mama może poświęcić na chwile relaksu i wybraną przez siebie formę odpoczynku. Może to być kwadrans w czasie gotowania, gdy danie jest wstawione do piekarnika, czy po południu, gdy mąż wraca z pracy i oglądają razem tv. Najczęściej będzie to jednak pora nocna, kiedy przychodzi czas na odpoczynek i przeglądanie Social Media w łóżku przed snem jest najczęściej preferowane.
Warto przeprowadzić analizę własnej grupy docelowej i stworzyć personę, która będzie wzorcem do określenia najlepszego czasu publikacji treści. Oczywiście są to tylko statystyki, nie można liczyć na to, iż wszystkie osoby z danej grupy będą idealnie wpisywać się w określony wzorzec. Najważniejsze, by jednak trafić do jak największej liczby osób powielających zachowania targetu.
Biogram
Mafijne rozmyślania...
Przeczytaj także
Henryka Rodakowskiego 13, 41-219 Sosnowiec
+48 571-902-864
Pomówmy o interesach...
Na stronie
Na blogu
Social Media
ważne informacje