Webwriting – jak pisać, by zaistnieć w sieci?

Webwriting - jak pisać, by zaistnieć w sieci?

Jak przygotować tekst zgodnie z zasadami webwritingu? Gdzie można je stosować i jak przygotować tekst, który będzie przykuwał uwagę, poprawi pozycję strony w wyszukiwarce i dostarczy użytkownikom wartościowego contentu?

Webwriting - co to jest?

Webwriting to nie tylko pisanie tekstów. To umiejętność takiego zredagowania treści, by pasowała ona do konkretnego charakteru strony www, na której ma się znajdować. Aby wprawić się w tą sztukę, konieczne jest poznanie podstaw warsztatu dziennikarskiego, marketingu, IT i psychologii. Każda z tych dziedzin dostarcza informacji, dzięki którym tekst przyciąga wzrok, zachęca do dalszego czytania, a także do podjęcia wskazanej w tekście akcji. 

“Pamiętaj o zasadach ortografii i gramatyki. Tekst musi być przyjemny w odbiorze i merytoryczny.”

 

Gdzie stosowany jest webwriting?

Dobrze przygotowana treść spełnia się w swojej roli na każdym rodzaju strony internetowej. Może zostać umieszczona na blogu i stanowić poradnik dla potencjalnych czytelników. Może być również fragmentem treści, która ma zachęcać do zapisu do newslettera. Jeszcze inaczej prezentują się teksty na portalach społecznościowych, w sklepach www, czy na zyskujących coraz większą popularność landing page’ach.

 

Skanowanie tekstu, a webwriting

Cierpliwość użytkowników sieci zmniejsza się z roku na rok. Oznacza to, iż poszukują oni natychmiastowych odpowiedzi na swoje pytania i nie chcą spędzić godzin na wertowaniu danego artykułu, by móc wyłuskać z niego pojedyncze, najbardziej potrzebne informacje. Najczęściej skupiają wzrok na lewej stronie tekstu oraz na pogrubionych frazach i w ten sposób decydują, czy dany fragment spełni ich potrzebę, czyli odpowie na dane pytanie. Co zrobić, by czytelnik pozostał na stronie Twojego artykułu?

 

Odpowiednie formatowanie tekstu

1. Zadbaj o to, by tekst został podzielony na nagłówki. Użytkownik szybciej znajdzie fragment, który jest dla niego najistotniejszy. 

2. Przygotuj lead, czyli krótkie podsumowanie wszystkiego, co znajdzie się w Twoim artykule. Następnie umieść go na samej górze, by jednoznacznie określał zawartość tekstu.

3. Stosuj pogrubioną czcionkę w przypadku słów i fraz, które wskazują na poruszany w danym momencie temat lub wątek.

Treściwy content wygrywa

  1. 1. Jeśli jakiekolwiek słowa są zbędne bądź służą za “wypełniacze” w tekście, pozbądź się ich.
  2. 2. Buduj proste zdania, szczególnie w II osobie liczby pojedynczej. W ten sposób skrócisz dystans i jednocześnie zachęcisz do działania.
  3. 3. Niewielkie fragmenty tekstu są lepiej przyswajalne i nie odpychają, tak jak to ma miejsce w przypadku “ścian tekstu”.
  4. 4. Stosuj pogrubienia tekstu, kursywę, oznaczenia kolorystyczne, czcionkowe, duże i małe litery. Urozmaicony tekst lepiej wskazuje na najważniejsze informacje.

 

Nie wystarczy pisać, by zwiększyć ruch na swojej stronie i przykuć uwagę użytkownika. Każda publikowana w sieci treść musi być przygotowana pod kątem merytorycznym, technicznym i prezentować ekspercki poziom. W ten sposób czas użytkownika na Twojej stronie ulegnie wydłużeniu, a to z kolei wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej witryny



5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biogram

Henryka Rodakowskiego 13, 41-219 Sosnowiec

[email protected]

+48 571-902-864

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje