Audyt profilu na Instagram – jak to rozgryźć?

Audyt profilu na Instagram - jak to rozgryźć?

Dlaczego warto przeprowadzić audyt swojego profilu na Instagram? Jak wpłynąć na zwiększenie zasięgów, a tym samym zadbać o lepszą prezencję konta? Zobacz, jak sobie z tym poradzić!

Na czym musimy się skupić?

Na rzecz przeprowadzenia audytu konieczne będzie przeanalizowanie każdego elementu stworzonego przez Ciebie konta na Instagramie. Mowa tutaj o:

  • – biogramie – czyli krótkiej informacji znajdującej się na profilu
  • – grafikach i zdjęciach, które wystawiasz
  • – treści umieszczone pod postami
  • – stories
  • – hashtagach

“Nie pozostawiaj swoich odbiorców bez odpowiedzi. Gdy zostawią komentarz, wejdź z nimi w interakcję. W ten sposób zbudujesz relację i pozytywną więź z Twoimi Odbiorcami.

Biogram

Biogram to krótka informacja o Twojej firmie, działalności, która pierwsza rzuca się Użytkownikowi w oczy. Ważne, aby ten tekst przykuwał uwagę i od razu wskazywał na korzyści, jakie Użytkownik otrzyma, jeśli zdecyduje się śledzić Twój profil. W Bio warto umieścić link do swojej strony, ponieważ będzie on aktywny i w prosty sposób prowadził do witryny/ sklepu/ bloga po jednym kliknięciu.

 

Grafiki i zdjęcia

Na instagramie główne skrzypce odgrywają grafiki. To one powinny przykuwać uwagę i sprawiać, że Użytkownicy zaczną przeglądać Twój profil z zaciekawieniem. Grafiki powinny być:

  • – czytelne
  • – zachowane w jednym kanonie kolorystycznym spójnym z marką
  • – kreatywne, nieszablonowe, niebanalne
  •  

Treści

Pamiętaj o tym, by treści pod każdym postem były oryginalne, kreatywne i zachęcające do działania. W tym celu należy posłużyć się tzw. CTA, czyli Call to Action. Zachęć do odwiedzenia Twojej witryny, do śledzenia profilu, napisania komentarza, czy innej interakcji, która ułatwi Ci nawiązanie więzi z Użītkownikami i spełnieniem Twoich celów biznesowych.

 

Instastory

Instastory to kolejne narzędzie Instagrama, dzięki któremu można zwiększyć zainteresowanie swoim profilem. Stories mogą przybrać formę interaktywną, a po ich wystawieniu pojawiają się na liście profili do wyświetlenia. W ten sposób przypominasz o swojej marce. Stories znikają 24 godziny po ich dodaniu. Na stories możecie dodać pytania, ankiety, quizy i wiele innych interesujących treści zachęcających Użytkowników do działania.

 

Hashtagi

Hashtagi w postach oznaczamy znakiem “#”. Dzięki nim zdecydowanie łatwiej jest znaleźć najbardziej interesujący wątek. W formie hashtagów występują często słowa określające wszystko to, co znajduje się na zdjęciach, co dotyczy oferty i kontekstu danego wpisu. Kiedy w pasku wyszukiwania na Instagramie Użytkownik wpisze daną frazę, wyświetlą się mu wszystkie propozycje postów z tym hashtagiem. Podczas dodawania hashtagu na koncie pojawiają się propozycje, które już zostały zastosowane przez innych instagramowiczów. Jest to podpowiedź, dzięki której łatwiej dobrać hashtagi odpowiednie do własnego contentu. 

Pamiętaj o tym, by po stworzeniu konta na Instagramie przełączyć je na konto firmowe. Wtedy otrzymasz dostęp do statystyk, które warto wykorzystać w dalszym planowaniu treści pojawiających się na Twoim profilu.

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biogram

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje