Wizytówka Google Maps – jak nie trafić na oszusta przy jej zakładaniu?

Wizytówka Google Maps - jak nie trafić na oszusta przy jej zakładaniu?

Czy otrzymałeś już wiadomość od rzekomego przedstawiciela Google z ofertą na temat założenia wizytówki w Google Maps? Bądź ostrożny! Dowiedz się, jak rozpoznać oszusta, by uniknąć niepotrzebnych problemów i nieciekawych sytuacji.

Jak przedstawia się oszust?

Przede wszystkim zwróć uwagę na pierwsze słowa osoby, która oferuje Ci stworzenie wizytówki w Google Maps. O czym konkretnie mowa?

“Jestem reprezentantem Google..”

Jeśli podaje się ona za reprezentanta  przedstawiciela Google, powinieneś uzbroić się w dodatkową dozę ostrożności. Wiele firm może przygotowywać takie wizytówki i pomagać w ich założeniu, jednak nie są oni bezpośrednio pracownikami Google. Podawanie takiej informacji wprowadza rzekomego klienta w błąd, by zwiększyć wiarygodność i skorzystać z zaufania, jakim użytkownicy Internetu obdarzyli Google. Status Partnera Google, nawet jeśli agencja takowy posiada, nie jest równoznaczny z zatrudnieniem przez Google do tworzenia wizytówek i poszukiwania klientów w tym temacie.

“Masz prawo do założenia wizytówki w Google Maps całkowicie za darmo i samodzielnie. Nie ma żadnego limitu czasowego na utworzony profil, a jego utrzymanie nie wiąże się z żadnymi opłatami.”

“Oferuję abonament w wysokości…”

Kolejna kwestią jest cena. Należy pamiętać, że założenie wizytówki w Google Maps jest całkowicie darmowe i bezpłatne. Użytkownicy nie płacą za stworzenie wizytówki, ani za jej istnienie w sieci Google. Jeśli zatem podejrzana firma proponuje Ci jej utworzenie i utrzymanie w formie miesięcznego, czy letniego abonamentu, z pewnością jest to sprawka oszusta.

“Gwarantujemy utrzymanie pozycji w Google przez…”

Czy dana firma proponuje, że dzięki jej usługom związanym z tworzeniem wizytówki Google Maps Twoja strona uzyska znacznie lepszą, wręcz gwarantowaną pozycję w wyszukiwarce? Google nikomu nie gwarantuje konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Może ona ulegać zmianom i zależy od tego, jak bardzo spełnia ona wymagania stawiane przez algorytm Google. Jeśli zatem ktoś gwarantuje Ci, że po założeniu przez niego wizytówki otrzymasz konkretną pozycję w określonym czasie – jest to ewidentne kłamstwo.

Należy zachować szczególną ostrożność podczas rozmowy z osobą, która zajmuje się zakładaniem wizytówek Google Maps. Rozwaga i zdrowy rozsądek, bez zbędnego pośpiechu, a także upewnienie się co do wiarygodności firmy i jej oferty to najlepsza recepta na uniknięcie niepotrzebnych komplikacji.

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje