Facebook Analytics – jak sobie poradzić po jego wyłączeniu?

Facebook Analytics - jak sobie poradzić po jego wyłączeniu?

Facebook oficjalnie wyłączył narzędzie Facebook Analytics dnia 30. czerwca. Od lat było ono sposobem na prowadzenie lepszego marketingu i rozwoju marek. Nadeszły jednak czasy, kiedy trzeba będzie poradzić sobie bez niego. Jak tego dokonać i znaleźć najlepszą alternatywę do analizy danych?

Facebook Business Suite

Facebook nie pozostawia nas jednak całkowicie bez narzędzi, które można skutecznie wykorzystać w promowaniu marki i planowaniu dalszych działań reklamowych. Jednym z nich jest wtyczka Business Suite, dzięki której można między innymi:

– być na bieżąco z powiadomieniami dotyczącymi aktywności na fanpage

– zarządzać skrzynką odbiorczą z wiadomościami z Messenger, Instagram, komentarzami z obu portali społecznościowych

– planować posty 

– przygotowywać reklamy, monitorować zasięgi, wydane kwoty, grupy odbiorców, interakcje i aktywność użytkowników

– analizować dane z zakładki Statystyki na temat wieku, płci, lokalizacji

– zapoznać się z trendami, czyli popularnością prezentowanych postów

“Facebook Business Suite i Facebook Creator Studio to narzędzia, dzięki którym analiza danych jest wciąż możliwa.”

Facebook Creator Studio

Drugim narzędziem w arsenale Facebooka jest Creator Studio, dzięki któremu można sprawdzić kilka następujących kwestii.

1. Informacje statystyczne na temat odbiorców, ich aktywności, kliknięć w poszczególne posty, liczby wyświetlonych minut w poszczególnych publikowanych filmach, czy ich popularności.

2. Możliwość kontrolowania monetyzacji i działań z nią związanych.

3. Korzystanie z narzędzi kreatywnych, dzięki którym poznasz statystyki z prowadzonych transmisji na żywo. 

Istnieje również szereg innych narzędzi, zarówno darmowych, jak i płatnych, umożliwiających analizę i gromadzenie danych. Wspomniane powyżej są jednak nieodłączną częścią wspomnianego portalu społecznościowego, dlatego można najszybciej odnaleźć się w nich i korzystać z udostępnianych na nich informacji.




5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje