Algorytm Google – zmiany na maj 2021

Algorytm Google - zmiany na maj 2021

Nie jest tajemnicą, że Google coraz większą uwagę przykuwa do zachowań użytkowników, ich reakcji, interakcji i doświadczeń w sieci. To właśnie te zachowania zdeterminowały google do wprowadzenia kolejnych zmian w algorytmie. Mają one ogromne znaczenie i wiążą się z jakością contentu znajdującego się na poszczególnych stronach / witrynach.

Core Web Vitals - najważniejsze czynniki dla robotów i użytkowników

Core Web Vitals to wskaźniki, dzięki którym można dokonać pomiaru zadowolenia użytkowników z korzystania z danej witryny internetowej. Na czym konkretnie to polega? Aby zrozumieć, co one weryfikują, rozszyfrujmy najpierw trzy najistotniejsze skróty  tych wskaźników.

LCP – Largest Contentful Paint

LCP to wskaźnik, który informuje nas o szybkości ładowania się strony www. Najważniejsze, by jego wartość nie przekraczała 2,5 sekundy. Jeśli Twoja strona ładuje się dłużej, współczynnik konwersji, czyli jej odwiedzin itd. może znacznie spaść.

FID – First Input Delay

FID jest wskaźnikiem, który pozwala Google oszacować czas, jaki strona potrzebuje do załadowania się. Jeśli użytkownik kliknie w dany link, baner, czy inny element znajdujący się na stronie, to jak dużo czasu zajmie uruchomienie znajdującej się pod tym elementem strony? Ważne, aby współczynnik nie przekraczał 100 milisekund. Wtedy masz większe szanse na to, aby znaleźć się w czołówce.

CLS – Cumulative Layout Shift

CLS określa, jak dużemu przesunięciu ulegają elementy na danej stronie internetowej podczas jej ładowania. Aby mieć szansę na lepszą pozycję w Google, istotne jest utrzymanie tego wskaźnika < 0,1.

“Duże znaczenie ma również okienko pop-up. Wszystkie zbędnie pop-upy jedynie zajmują przestrzeń, dlatego warto się ich pozbyć i pozostawić wyłącznie te najbardziej istotne z punktu widzenia firmy i marketingu.”

PES, czyli kolejne wskaźniki uwzględniane przez algorytm Google

Każdy użytkownik ceni sobie daną stronę internetową pod warunkiem, że jest ona użyteczna, wartościowa, merytoryczna i daje mu określone korzyści, jakich on w danym momencie poszukuje i potrzebuje. Każdego roku algorytm Google będzie stopniowo kładł nacisk właśnie na wskaźniki PES, które uwzględniają powyższe cechy strony internetowej. Co zatem konkretnie kryje się za tym pojęciem?

 

1. Core Web Vitals, czyli wspomniane wyżej trzy wskaźniki dotyczące działania i ładowania się strony internetowej.

2. Responsywność strony na różnych urządzeniach, z różną przekątną ekranu.

3. Certyfikat SSL mający na celu szyfrowanie danych wrażliwych i ich ochronę przed ewentualnym wyciekiem/ kradzieżą.

4. Odpowiednie zabezpieczenia strony przed wirusami i hakerami.

5. Historia domeny (czyli informacja na temat ewentualnych problemów, blokad, jej wieku, zainfekowania, brak możliwości dostania się robota na stronę, użyteczność znajdującego się na niej contentu).

Algorytm Google skupia swoją uwagę coraz bardziej na użytkownikach. Konieczne jest zatem takie zaplanowanie witryny www, aby była przyjazna dla użytkowników i nie sprawiała żadnych problemów podczas zapoznawania się z jej contentem. Istotą rzeczy są zatem techniczne, wizualne i użytkowe kwestie związane.

 

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje