Aby zwiększyć ruch organiczny na stronie, bardzo ważny jest dobór słów kluczowych, które mają znaleźć się w witrynie, jej contencie, produktach, usługach, opisach kategorii. Dzięki nim można lepiej poznać potrzeby użytkowników oraz to, czego oczekują. Co jest ważne podczas doboru fraz?
- – muszą one pasować do contentu strony i jej zawartości
- – ich odpowiednie dopasowanie może wpłynąć na konwersję, a konwersja zachęci robota wyszukiwarki do poprawy pozycji strony na liście wyszukiwań
- – powinny naturalnie pasować do contentu strony, nie mogą być umieszczane sztucznie, na siłę
- – muszą odpowiadać ofercie, w przeciwnym razie użytkownik nie znajdzie, czego potrzebuje i opuści stronę
- – frazy muszą być związane z contentem i umiarkowanie stosowane w treści
- – przesada z liczbą fraz może zostać potraktowana przez Google jako próba wybicia się na nazbyt dużym nasyceniu treści frazami
- – wraz z rozwojem strony, zmianą trendów i wpisywanych do wyszukiwarki słów kluczowych, konieczne jest poszukiwanie nowych fraz, by zwiększać swoje szanse na pojawienie się na pierwszych stronach list wyszukiwania
Jak zatem najlepiej wyszukać odpowiednie frazy?
- 1. Przemyśl sam, które frazy najlepiej pasują do Twojego contentu i jak Ty byś szukał swojej strony w Internecie
- 2. Stosuj zarówno krótkie, jak i długie frazy
- 3. Przejrzyj informacje znajdujące się w Google Search Console – dowiesz się, jakie frazy działają, a które są dla Ciebie bezużyteczne. Znajdziesz także informacje o tym, które podstrony są najczęściej wyświetlane.
- 4. Zastosuj narzędzia, takie jak Google Trends, czy Answer The Public. Możesz także rozpocząć wpisywanie frazy w wyszukiwarce, a lista propozycji wyświetli się tuż pod paskiem wpisywanie. Przykłady będą także widoczne na liście wyszukiwania pomiędzy poszczególnymi wynikami.