Sezonowość, a ruch organiczny

Sezonowość, a ruch organiczny

Ruch organiczny może zmniejszać się pod wpływem wielu czynników. Jednym z nich może być sezonowość, która wyraźnie odczuwalna jest przez firmy oferujące usługi i produkty typowe dla konkretnych świąt czy okazji. Co zatem można zrobić, by nie tracić ruchu organicznego poza sezonem?

Jak oszacować sezonowość?

Jednym z podstawowych sposobów na oszacowanie sezonowości jest skorzystanie z narzędzia Google Search Console. To narzędzie umożliwia sprawdzenie fraz, dzięki którym Twoja strona jest wyświetlana w wyszukiwarce przez użytkowników. Następnie należy zastosować Planer Słów Kluczowych charakterystyczny dla Google Ads i w ten sposób sprawdzić, jak wiele wyszukiwań danej frazy pojawia się w danym miesiącu. Posiadając już taką informację można łatwo przeanalizować, na jakie frazy ruch organiczny będzie wzrastał w konkretnych miesiącach. Warto skupiać się na nich, by stopniowo z ruchu sezonowego przestawiać się na ruch całoroczny.

 

“Sezonowość to zjawisko charakterystyczne dla fraz kluczowych związanych ze świętami, porami roku, modą, czy inną działalnością mającą charakter okazjonalny.”

 

Jak poradzić sobie z sezonowością?

Jeśli na Twojej stronie ruch zwiększa się głównie w określonym sezonie, warto zastanowić się nad zwiększeniem ruchu organicznego również poza nim. W tym celu dobrze będzie stworzyć bloga firmowego na stronie firmowej, na którym będą publikowane treści eksperckie, aczkolwiek nie nastawione wyłącznie na wąską tematykę związaną z produktem lub usługą na dany sezon. Im lepiej planuje się treści i frazy kluczowe oraz strategię firmy, tym lepiej można poradzić sobie z sezonowością.

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

NWMA Spółka z o.o.

Mickiewicza 13,

32-545 Karniowice

[email protected]

+48 532 134 735

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje