Każdy użytkownik ceni sobie daną stronę internetową pod warunkiem, że jest ona użyteczna, wartościowa, merytoryczna i daje mu określone korzyści, jakich on w danym momencie poszukuje i potrzebuje. Każdego roku algorytm Google będzie stopniowo kładł nacisk właśnie na wskaźniki PES, które uwzględniają powyższe cechy strony internetowej. Co zatem konkretnie kryje się za tym pojęciem?
1. Core Web Vitals, czyli wspomniane wyżej trzy wskaźniki dotyczące działania i ładowania się strony internetowej.
2. Responsywność strony na różnych urządzeniach, z różną przekątną ekranu.
3. Certyfikat SSL mający na celu szyfrowanie danych wrażliwych i ich ochronę przed ewentualnym wyciekiem/ kradzieżą.
4. Odpowiednie zabezpieczenia strony przed wirusami i hakerami.
5. Historia domeny (czyli informacja na temat ewentualnych problemów, blokad, jej wieku, zainfekowania, brak możliwości dostania się robota na stronę, użyteczność znajdującego się na niej contentu).