Czy tekst na Instagramie ma znaczenie?

Czy tekst na Instagramie ma znaczenie?

Budowanie profilu na Instagramie to przede wszystkim duże, rzucające się w oczy i przykuwające uwagę zdjęcie. Czy warto zatem poświęcić czas na znajdujący się pod nim tekst? Czy ktokolwiek w ogóle czyta dopisek pod fotografią?

Zadbaj o kontekst

Wbrew pozorom, wiele osób po zapoznaniu się ze zdjęciem sięga kolejno do dopisku, który się pod nim znajduje. Samo zdjęcie przykuwa uwagę, którą zaspokoić może jedynie słowne wyjaśnienie pod fotografią.

 

W marketingu liczy się każdy detal, dlatego pomijanie opisu jest swoistym zaniedbaniem. O ile część użytkowników nie zwróci na niego uwagi, tak część fanów poczuje się zawiedzionych brakiem informacji, wyjaśnienia, sprostowania. Wartościowa treść intryguje, pozwala odkryć pewną tajemnicę, zachęca do działania, rozwija myśl zapoczątkowaną na zdjęciu, czyli zaspokaja ciekawość użytkownika.

“Dbaj o poprawność językową i merytoryczną treści umieszczanych pod zdjęciami.”

 

Jak przygotować opis pod zdjęciem na Instagramie?

Jak powinien wyglądać opis pod fotografią, by był sensowny, nie przytłaczał i zachęcał do śledzenia Twojego profilu?

  1. 1. Pisz zwięźle, nie stosuj zbędnych słów, zadbaj o to, by pierwsze słowa widoczne pod zdjęciem najlepiej zwracały uwagę na opis.
  2.  
  3. 2. Stosuj emotikony, gdyż z ich pomocą łatwiej przekazać emocje. Ponadto mogą one stanowić wyróżnienie planowanych akcji, promocji, rabatów, wydarzeń. Wyglądają ciekawiej niż czarno biała ściana tekstu.
  4.  
  5. 3. Staraj się wchodzić z użytkownikiem w interakcję. Stosuj zwroty CTA, zadawaj pytania, twórz challenge, który mogą podjąć obserwatorzy.
  6.  
  7. 4. Przekazuj informacje aktualne, pasujące do obecnych wydarzeń, sezonu, mody, trendów, doświadczeń, nowości.
  8.  
  9. 5. Umieszczaj trafne hashtagi, dzięki którym znalezienie Twoich postów będzie znacznie prostsze.

Pamiętaj o tym, by każdy post był naturalny, nastawiony nie tylko na promocję i same pozytywy Twojej oferty, ale również pokazujący gorsze strony Twojej działalności. Mowa tutaj np. o sytuacjach wymagających zwiększonej pracy, szukania rozwiązań problemów pojawiających się na Twojej drodze, tworzenie opowieści o sobie, firmie, działaniach, planach. Dzielenie się swoją codziennością zwiększa zaufanie i pozwala budować lepszą relację z obserwatorami twojego konta n Instagramie.

 

 

5/5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biogram

Henryka Rodakowskiego 13, 41-219 Sosnowiec

[email protected]

+48 571-902-864

Pomówmy o interesach...

Na stronie

Na blogu

Social Media

ważne informacje